15.03.2025, 08:14 | Здраве
СПОДЕЛИ:
Ново проучване показва, че децата, които редовно консумират риба, могат да бъдат по-общителни и приветливи от други свои връстници, предаде ДПА.
Според учените насърчаването на децата да консумират риба „има положителен ефект върху детското развитие“.
Изследователи от Бристолския университет смятат, че морските дарове са богат източник на омега-3 мастни киселини, селен и йод, за които е установено, че играят важна роля за развитието на мозъка и когнитивните функции.
В резултат на това те проучват дали има връзка между консумацията на морски дарове от деца на седемгодишна възраст и евентуални когнитивни и поведенчески промени, когато те са на седем, осем или девет години.
За целите на изследването учените използват данни за почти 6000 деца в Англия. Средното количество риба, консумирано всяка седмица, е 123 грама. Данните показват, че около 7,2 % от децата не ядат риба всяка седмица, 63,9 % ядат от един до 190 грама седмично, а 28,9 % консумират повече от 190 грама риба всяка седмица.
Според новото проучване, публикувано в списание European Journal of Nutrition, децата, които не консумират риба, по-често проявяват „неоптимално просоциално поведение“. „Просоциално“ поведение включва приятелски взаимоотношения, алтруизъм и споделяне.
На седемгодишна възраст децата, които не консумират риба, в сравнение с тези, които консумират поне 190 грама риба всяка седмица, са с 35% по-склонни да проявяват „неоптимално просоциално поведение“. Този дял нараства до 43% сред деветгодишните.
Британската национална здравна служба (NHS) препоръчва „здравословното и балансирано хранене“ да включва поне две порции риба седмично, включително една порция мазна риба като сьомга, скумрия или сардини. /Източник: Дарик
Когато всичко те дразни: тези трикове променят настроението за минути
10.08.2026, 09:42 | Здраве
Розацеята и акнето се влошават от слънцето
10.08.2026, 09:31 | Здраве
Как кетогенната диета се отразява на някои психични разстройства
09.08.2026, 09:25 | Здраве
Водата от чешмата често е по-добра от бутилираната
08.08.2026, 12:46 | Здраве
Проф. Кантарджиев каза кои са най-застрашени от западно нилска треска
08.08.2026, 09:13 | Здраве
Проф.Кантарджиев: Пазете се от комарите и полово предаваните инфекции
07.08.2026, 09:36 | Здраве
Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"
10.08.2026, 18:50
Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването
10.08.2026, 14:47
Пернишки талант стана балкански шампион
10.08.2026, 14:28
Делегация от Косово на посещение в Перник
10.08.2026, 14:01
Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци
10.08.2026, 10:58
14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник
10.08.2026, 10:55
Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен
10.08.2026, 10:52
Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир
10.08.2026, 10:47
Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник
10.08.2026, 08:36
Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение
10.08.2026, 08:30
Генералът от Перник днес става на 80 години
09.08.2026, 12:10
Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат
09.08.2026, 09:01
БГ парти ще разтресе центъра на Перник
09.08.2026, 07:01
Пернишкият кв. "Изток" още 12 дни без топла вода в края на август и началото на септември
09.08.2026, 00:45
Перник дава 20 млн. евро за сметопочистване
08.08.2026, 00:24
Феновете на "Миньор" превземат Разлог
07.08.2026, 14:52
Ремонтът на ул. "Ален мак" в Перник е в заключителен етап
07.08.2026, 14:10
Фолклорен ансамбъл „Кладница“ с голямата награда от фестивал в Полша
07.08.2026, 13:05
Частично бедствено положение в Перник заради пропаднал път, обслужващ важен обект
07.08.2026, 12:05
Да отговорим на жегите с филм под звездите днес и утре
07.08.2026, 10:21
50-годишен юбилей празнува Цветислава Цветкова
10.08.2026, 18:59
Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"
10.08.2026, 18:50
Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването
10.08.2026, 14:47
Пернишки талант стана балкански шампион
10.08.2026, 14:28
Делегация от Косово на посещение в Перник
10.08.2026, 14:01
Всички 300 работника са евакуирани от завода край Белица заради взривовете, няма жертви и пострадали
10.08.2026, 13:26
Първата зоолинейка в България ще помага на бедстващи животни
10.08.2026, 13:20
Пребиха и ограбиха възрастна жена в Добричко, тя е в тежко състояние
10.08.2026, 13:17
Само за една нощ: От 1,39 лв. стана 1,39 евро!
10.08.2026, 12:58
Иван Демерджиев: Украинският дрон не е боен
10.08.2026, 12:55
Взрив във военния завод в Белица, пожарни и линейки на място
10.08.2026, 11:56
Пиян рецидивист рани жена и 14-годишно дете, друг нападна полицай в Разград
10.08.2026, 11:09
Задържаха след преследване 77-годишен пиян шофьор
10.08.2026, 11:06
Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци
10.08.2026, 10:58
14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник
10.08.2026, 10:55
Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен
10.08.2026, 10:52
Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир
10.08.2026, 10:47
Картофени гнезда с телешка кайма
10.08.2026, 09:53
Дърпано свинско с лучен сос
10.08.2026, 09:50
Салата „Цезар“ с пиле и крутони
10.08.2026, 09:46
АНКЕТА