Дране! Данъкът върху доходите може и да е 12%, ако поискат от общината

15.09.2015, 13:25 | Туризъм

СПОДЕЛИ:

От догодина всяка община да може да определи данък върху доходите на физическите лица, които са с постоянен адрес на територията на общината.Това предлага финансовото министерство с проект за промени в закона за облагане на доходите. Поправката е записана в преходните и заключителните разпоредби на проект за промени в закона за корпоративното подоходно облагане, пише "24 часа".Данъчната ставка ще се определя ежегодно в диапазон от 0 до 2%, което означава, че всяка община може да реши дали да обложи допълнително с до 2% доходите и така да ги облага с до 12%, е записано в проекта, който е обявен за обществено обсъждане. Приходите от допълнителния данък ще постъпват в общинските бюджети.За да не се създават допълнителни задължения при декларирането на налога, той ще се описва в специален ред на годишната данъчна декларация и ще се събира от Националната агенция за приходите.В мотивите за промяната е посочено, че така се изпълняват заложени в Стратегията за децентрализация цели. Разширяването на приходната база на общините ще създаде възможност за по-пълно съобразяване с местните потребности и с повишаване качеството на местните услуги.Мярката ще стимулира по-висока отговорност на общините за по-ефикасно изразходване на средствата при засилена финансова дисциплина.От Националното сдружение на общините не пожелаха да коментират предложението за данъка.Друга промяна, лансирана от финансовия министър Владислав Горанов, дава право на дипломатическите представителства у нас да удържат и да внасят данък по трудов договор на местните лица, които работят в тях. В момента заетите там сами определят и внасят дължимия от тях данък, което ги затруднявало, независимо от това дали заплатата от представителството е единствен източник на доходи, или имат и други.Друг текст от проекта предвижда възможност за приспадане на задължителните здравнооситурителни вноски за всички доходи, тъй като те участват във формирането на общия осигурителен доход.Авансов данък пък вече да се дължи и върху доходи от случаен характер като обезщетения за пропуснати ползи и неустойки, парични и предметни награди от игри, състезания и конкурси, лихви, които не се облагат с окончателен данък.В момента те трябва да се декларират при определянето на годишния размер на облагаемия доход.При съпоставка на данните от годишните декларации и справки от платци на такива доходи било установено, че значителен брой получатели на такива доходи, не ги облагали по съответния ред. Експертите считат, че промяна ще намали тази практика.
КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Монтираха още 4 нови спирки в Перник

07.10.2026, 07:54


Грета Колева: Технологиите се развиват изключително бързо и образованието трябва да върви заедно с тях

07.10.2026, 07:46


Над 10 000 деца се включват в иницативата на пернишко училище

06.10.2026, 13:58


Почина известен пернишки бизнесмен

06.10.2026, 13:14


Лабораторията на „ВиК “ ООД – Перник премина успешно процедурата по преакредитация за още 4 години

06.10.2026, 10:06


Невероятно изживяване подариха танцьорите от Дивотино на българите в Кипър

06.10.2026, 09:47


Ето с коя постановка ще открие сезона пернишкият театър

06.10.2026, 07:54


Сигнали за бомби в съда и 4 детски градини в Пернишко

05.10.2026, 14:14


Полицията в Перник разследва причините за смъртта на куче

05.10.2026, 10:37


Дрогирана млада жена с кокаин зад волана спипаха в Перник

05.10.2026, 10:32


Лекар с над 30-годишен стаж поема спешния център на пернишката болница

05.10.2026, 10:21


Фолклорен празник „Пиринска магия“ през ноември в с. Драгичево

05.10.2026, 10:04


Временна организация по ул. "Струма" в Перник днес

05.10.2026, 08:43


Ученици от Перник подкрепиха приюта за бездомни кучета в града

05.10.2026, 07:47


Нестандартно събитие предстои в Перник

04.10.2026, 11:18


Убийства на домашни кучета разтърси пернишко село

04.10.2026, 10:09


Ентусиасти от всички възрасти на нощен пробег в Перник

04.10.2026, 09:22


Третото издание на „Панорама на спорта“ се проведе в Перник

04.10.2026, 09:09


Тренировка за евакуация на пострадал от труден планински терен се проведе в Перник

04.10.2026, 09:04


Асти Денс“ представя Перник и България на IV GANAT International Art Festival в Китай

04.10.2026, 08:39


Пътник бе задържан за опит за манипулиране на вратата по време на полет

07.10.2026, 08:23


Пхенян нападна САЩ заради Тайван и обеща вечна подкрепа за „свещената война“ на Путин

07.10.2026, 08:19


Кабинетът обсъжда доклада за националната сигурност

07.10.2026, 08:16


Схемата в УМБАЛ „Св. Георги“: 5000 направления и подменени кръвни проби при фиктивни хоспитализации

07.10.2026, 08:13


Капитан: В момента Черно море е като Ормуз, обявено е за зона с висок риск

07.10.2026, 08:10


Краят на една ера: Лионел Меси изигра последния си мач за Аржентина

07.10.2026, 08:07


Очаква се да продължи спасителната операция в Черно море след атаката с дронове

07.10.2026, 08:03


Съдът в Пловдив решава дали да остави в ареста тримата лекари, задържани за източване на средства от НЗОК

07.10.2026, 08:00


Монтираха още 4 нови спирки в Перник

07.10.2026, 07:54


Грета Колева: Технологиите се развиват изключително бързо и образованието трябва да върви заедно с тях

07.10.2026, 07:46


Отлагат два мача на Струмска слава заради Аматьорския национален отбор на България

07.10.2026, 07:44


Илияна Йотова свиква КСНС за морската сигурност и критичната инфраструктура

06.10.2026, 15:01


Каруцар яхна коня и избяга от жандармеристи при опит за проверка

06.10.2026, 14:36


Продължава делото срещу мъчителите на животни от Перник

06.10.2026, 14:18


20-годишна шофьорка блъсна и уби пешеходка

06.10.2026, 14:10


Над 10 000 деца се включват в иницативата на пернишко училище

06.10.2026, 13:58


Почина известен пернишки бизнесмен

06.10.2026, 13:14


Ангел Найденов: Всяко нападение в тази територия е атака срещу държавата

06.10.2026, 13:12


Двамата тежко ранени моряци след удар с дрон в български води вече са във Варна

06.10.2026, 12:24


Тир изгоря на АМ "Тракия"

06.10.2026, 12:20


АНКЕТА