Яжте авокадо всеки ден и ето какво ще стане

05.04.2024, 08:32 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Ново проучване, публикувано в списание Current Developments in Nutrition, установи, че яденето на едно авокадо дневно води до забележими подобрения в хранителните навици на потребителите.

Проучването, проведено от изследователи от Пенсилванския държавен университет и университета Евън Пю, включва 1008 доброволци, които са разделени на две групи.

Едната група яла по едно авокадо всеки ден, докато другата група се придържала към нормалната си диета.

Резултатите показват, че участниците, които яли авокадо, значително подобрили способностите си да спазват Препоръките за хранене на американците, предписани от Агенцията по храните на САЩ.

Те консумирали повече зеленчуци и заменили нездравословните храни, като храни с високо съдържание на рафинирана захар и сол, с авокадо.

„Открихме, че участниците са използвали авокадото като заместител на определени храни с високо съдържание на рафинирани въглехидрати и сол“, каза асистент професор по науките за хранене Кристина Петерсен от Държавния университет на Пенсилвания.

Подобренията в качеството на диетата, свързани с консумацията на авокадо, могат да помогнат за намаляване на риска от заболявания, свързани с диетата, като сърдечни заболявания, диабет тип 2 и бъбречни заболявания.

Проучването също така подчертава, че авокадото е богата на хранителни вещества храна, съдържаща фибри, витамини и „здравословни“ мазнини.

„Авокадото е питателна храна, която може да помогне на хората да следват диетичните указания и да подобрят качеството на диетата си“, каза Петерсен.

Изследователите се надяват да проучат още повече храни, които могат неочаквано да подобрят цялостното качество на диетата на човек и да разработят поведенчески стратегии, за да помогнат на хората да се придържат към здравословна диета, пише БЛИЦ

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

49-годишна дама донесе световна корона в Перник

12.08.2026, 07:32


Чистят храсти и клони край пътя за Витановци

12.08.2026, 07:25


Чревни инфекции мъчат перничани

12.08.2026, 00:23


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник

11.08.2026, 07:15


Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"

10.08.2026, 18:50


Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник

10.08.2026, 08:36


Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение

10.08.2026, 08:30


Генералът от Перник днес става на 80 години

09.08.2026, 12:10


Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат

09.08.2026, 09:01


БГ парти ще разтресе центъра на Перник

09.08.2026, 07:01


Пълно слънчево затъмнение настъпва днес

12.08.2026, 07:38


49-годишна дама донесе световна корона в Перник

12.08.2026, 07:32


Обсъдиха законодателни промени, насочени към превенция на детската престъпност

12.08.2026, 07:31


Чистят храсти и клони край пътя за Витановци

12.08.2026, 07:25


Чревни инфекции мъчат перничани

12.08.2026, 00:23


Кабинетът сменя външния министър Велислава Петрова с дипломат от Сливен?

11.08.2026, 15:49


15 месеца след смъртта на капитан Марин Маринов - почина неговата съпруга Яна

11.08.2026, 15:42


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Директорът на СУ "Найден Геров“ в Пловдив е била арестувана за присвояване на средства

11.08.2026, 14:24


Завъртяха се слухове кой ще е вицето на Илияна Йотова за изборите

11.08.2026, 14:15


Откриха мъртъв 30-годишен шампион

11.08.2026, 14:12


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


„Кошница с грижа“ безславно замря

11.08.2026, 13:12


Въздушна линейка е транспортирала млад мъж с травма на двата крака след падане на Витоша

11.08.2026, 12:41


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Двете момичета обжалват ареста след смъртоносния побой в Пловдив

11.08.2026, 11:00


Петролните резерви на САЩ достигнаха най-ниското си ниво от 1983 година насам

11.08.2026, 10:05


Сменят правилата за минималната заплата: Ето какво се подготвя за 2027 г.

11.08.2026, 10:02


Шофьор на автобус блъсна майка с дете на пешеходна пътека

11.08.2026, 09:46


Експерт: АЕЦ "Козлодуй" спира, ако Дунав падне с още 20 см

11.08.2026, 09:43


АНКЕТА