20.12.2024, 08:20 | Здраве
СПОДЕЛИ:
Картофите, пащърнакът и пуйката са сред разнообразните продукти в списъка за коледно пазаруване. Въпреки това със сигурност си струва да се добави още един продукт - особено за тези, които се притесняват за холестерола.
Д-р Кевин Хъфман, бариатричен лекар и главен изпълнителен директор на Ambari Nutrition, вярва, че маслото от авокадо може да има решаващо значение за здравословното състояние на вашата празнична трапеза. Това се дължи най-вече на мононенаситените мазнини, които могат да помогнат за намаляване на „лошия холестерол“ в кръвта, пише БГНЕС.
„Тези масла съдържат много повече хранителни вещества и могат да подобрят нивата на холестерола“,
казва той. Превръщането на картофеното пюре в пюре от карфиол също предлага креативна и питателна замяна на гарнитури.
Д-р Хъфман със сигурност не е единствен в своите възгледи, тъй като различни други експерти също са възхвалявали ползите от маслото от авокадо. Сред тях са двама учени от китайския земеделски университет Хунан, които миналия месец изложиха изненадващите му ползи в научен обзор.
Сред многобройните компоненти, на които те обръщат внимание, са мастните киселини и богатото количество фитостероли, като последните се свързват с потенциално по-ниски нива на холестерола. Въпреки това са необходими допълнителни изследвания, за да се разберат по-добре тези връзки.
„Маслото от авокадо има защитен ефект срещу хиперлипидемията,
като понижава нивата на TC, TG и LDL-C и защитава липопротеиновия холестерол с висока плътност - поведение, което може да се дължи на високите нива на MUFA, фитостероли и токофероли“, пишат експертите от проучването.
Все още обаче са недостатъчни проучванията за това дали други мастноразтворими витамини (като витамин К), съдържащи се в авокадото, влизат в маслото от авокадо по време на процеса на екстракция, както и за тяхното съдържание, стабилност и биологична активност.
Лекар разкри защо носи слънцезащитен крем дори у дома
11.08.2026, 08:13 | Здраве
Когато всичко те дразни: тези трикове променят настроението за минути
10.08.2026, 09:42 | Здраве
Розацеята и акнето се влошават от слънцето
10.08.2026, 09:31 | Здраве
Как кетогенната диета се отразява на някои психични разстройства
09.08.2026, 09:25 | Здраве
Водата от чешмата често е по-добра от бутилираната
08.08.2026, 12:46 | Здраве
Проф. Кантарджиев каза кои са най-застрашени от западно нилска треска
08.08.2026, 09:13 | Здраве
Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник
11.08.2026, 11:21
Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник
11.08.2026, 07:15
Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"
10.08.2026, 18:50
Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването
10.08.2026, 14:47
Пернишки талант стана балкански шампион
10.08.2026, 14:28
Делегация от Косово на посещение в Перник
10.08.2026, 14:01
Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци
10.08.2026, 10:58
14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник
10.08.2026, 10:55
Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен
10.08.2026, 10:52
Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир
10.08.2026, 10:47
Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник
10.08.2026, 08:36
Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение
10.08.2026, 08:30
Генералът от Перник днес става на 80 години
09.08.2026, 12:10
Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат
09.08.2026, 09:01
БГ парти ще разтресе центъра на Перник
09.08.2026, 07:01
Пернишкият кв. "Изток" още 12 дни без топла вода в края на август и началото на септември
09.08.2026, 00:45
Перник дава 20 млн. евро за сметопочистване
08.08.2026, 00:24
Феновете на "Миньор" превземат Разлог
07.08.2026, 14:52
Ремонтът на ул. "Ален мак" в Перник е в заключителен етап
07.08.2026, 14:10
Фолклорен ансамбъл „Кладница“ с голямата награда от фестивал в Полша
07.08.2026, 13:05
Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник
11.08.2026, 11:21
Двете момичета обжалват ареста след смъртоносния побой в Пловдив
11.08.2026, 11:00
Петролните резерви на САЩ достигнаха най-ниското си ниво от 1983 година насам
11.08.2026, 10:05
Сменят правилата за минималната заплата: Ето какво се подготвя за 2027 г.
11.08.2026, 10:02
Шофьор на автобус блъсна майка с дете на пешеходна пътека
11.08.2026, 09:46
Експерт: АЕЦ "Козлодуй" спира, ако Дунав падне с още 20 см
11.08.2026, 09:43
17-годишната Михаела насъскала децата да убият Георги
11.08.2026, 09:39
След зверствата в Пловдив и Радомир: Демерджиев с тежко предупреждение за децата
11.08.2026, 09:34
Смъртоносният фентанил вкара деца в болница
11.08.2026, 09:28
Силвия Петкова показа новия мъж!
11.08.2026, 08:37
Първият Ерген излекува разбитото си сърце с Поли Недкова
11.08.2026, 08:34
лед битка за децата: Венелин Петков вижда синовете си само по съдебен график
11.08.2026, 08:32
Елвиса купонясва в Созопол седмица след раздялата с Йоана
11.08.2026, 08:29
Огромна трагедия сполетя героиня на "Бригада нов дом"
11.08.2026, 08:23
Проф. Георги Рачев: Европа се затопля изключително бързо, жегите ще продължат
11.08.2026, 08:17
Лекар разкри защо носи слънцезащитен крем дори у дома
11.08.2026, 08:13
Александра Начева и Габриела Петрова заслужиха финал на европейското по лека атлетика
11.08.2026, 08:01
Кокаин за 200 милиона британски лири е открит сред банани на пристанище
11.08.2026, 07:56
„Много врагове са го взели на прицел“: Тръмп си е тръгнал от срещата на НАТО с различен самолет заради заплахи от Иран
11.08.2026, 07:54
Заради подмяна на тол камери променят временно движението по “Тракия” и “Хемус”
11.08.2026, 07:51
АНКЕТА