Не е за вярване какви болести може да ви докара парче колбас

06.07.2025, 00:21 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Продукти, които са част от менюто на много българи, са свързани с развитието на сериозни хронични заболявания. Проучването е проведено от учени от Вашингтонския университет в САЩ.

Те са изследвали как консумацията на ултрапреработени храни, включително месо, влияе върху вероятността от развитие на рак, коронарна болест на сърцето или диабет тип 2  и каква доза може да се счита за безопасна.

Оказа се, че дори минимално количество колбаси или пушени меса значително увеличава рисковете. Например, само 50 грама преработено месо на ден увеличават риска от диабет с 11%, рак на дебелото черво - със 7%.

Същото важи и за газираните напитки. Консумацията на до 400 грама сладки напитки на ден увеличава риска от диабет с 8% и от коронарна болест на сърцето с 2%.

Същевременно авторите на статията подчертават, че са необходими допълнителни изследвания, за да се потвърдят тези изчисления

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник

10.08.2026, 08:36


Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение

10.08.2026, 08:30


Генералът от Перник днес става на 80 години

09.08.2026, 12:10


Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат

09.08.2026, 09:01


БГ парти ще разтресе центъра на Перник

09.08.2026, 07:01


Пернишкият кв. "Изток" още 12 дни без топла вода в края на август и началото на септември

09.08.2026, 00:45


Перник дава 20 млн. евро за сметопочистване

08.08.2026, 00:24


Феновете на "Миньор" превземат Разлог

07.08.2026, 14:52


Ремонтът на ул. "Ален мак" в Перник е в заключителен етап

07.08.2026, 14:10


Фолклорен ансамбъл „Кладница“ с голямата награда от фестивал в Полша

07.08.2026, 13:05


Частично бедствено положение в Перник заради пропаднал път, обслужващ важен обект

07.08.2026, 12:05


Да отговорим на жегите с филм под звездите днес и утре

07.08.2026, 10:21


Първите крачки в помощ на пенсионерите в Перник, вече са факт

07.08.2026, 09:18


Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Всички 300 работника са евакуирани от завода край Белица заради взривовете, няма жертви и пострадали

10.08.2026, 13:26


Първата зоолинейка в България ще помага на бедстващи животни

10.08.2026, 13:20


Пребиха и ограбиха възрастна жена в Добричко, тя е в тежко състояние

10.08.2026, 13:17


Само за една нощ: От 1,39 лв. стана 1,39 евро!

10.08.2026, 12:58


Иван Демерджиев: Украинският дрон не е боен

10.08.2026, 12:55


Взрив във военния завод в Белица, пожарни и линейки на място

10.08.2026, 11:56


Пиян рецидивист рани жена и 14-годишно дете, друг нападна полицай в Разград

10.08.2026, 11:09


Задържаха след преследване 77-годишен пиян шофьор

10.08.2026, 11:06


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Картофени гнезда с телешка кайма

10.08.2026, 09:53


Дърпано свинско с лучен сос

10.08.2026, 09:50


Салата „Цезар“ с пиле и крутони

10.08.2026, 09:46


Бившият годеник на изоставената Венета Костова надрънка куп лъжи пред Дениз Хайрула!

10.08.2026, 09:42


Когато всичко те дразни: тези трикове променят настроението за минути

10.08.2026, 09:42


АНКЕТА