17.08.2024, 11:07 | Здраве
СПОДЕЛИ:
Специалист онколог разкри, че има скок на случаите на рак сред младите хора, като твърди, че всеки нов пациент, който идва в неговата клиника, е под 45-годишен.
Д-р Никълъс Де Вито, онколог от университета Дюк в Северна Каролина, каза, че той и колегата му са забелязали промяна в хората, влизащи през вратите на тяхната клиника през последните години. Увеличаването на младите хора, посещаващи клиниката, се дължи на нездравословна храна, твърди докторът.
Близо 75% от храната, консумирана от хората в САЩ, се счита за свръхпреработена и е пълна с добавки и потенциално вредни съставки.
Редица проучвания са установили връзка между диетите с високо съдържание на ултрапреработени храни и повече от 30 състояния, включително множество видове рак.
Пишейки за STAT News, той каза: „Желанието да се защитят американците от вещества, които причиняват рак и други заболявания, трябва да надхвърли партийната принадлежност и политическата мотивация, за да се преодолеят усилията за индустриално лобиране. Това беше възможно с тютюна и е възможно с храната."
Той добави: „Разбира се, това ще изисква от американците да направят различен избор за това какво ядат, за да дадат приоритет на здравето си пред печалбите на корпорациите и понякога дори пред собственото си удобство.“
Ранните проучвания показват, че ултрапреработените храни могат също да променят стомашния микробиом, колекцията от здрави бактерии в телата ни. Освен това е доказано, че храните дразнят чревните стени и могат да причинят хронично възпаление, като всичко това допринася за повишен риск от рак.
В световен мащаб броят на случаите на рак при млади хора е нараснал с удивителните 79%,
като смъртните случаи са се увеличили с 28%. САЩ също имат шестият най-висок процент на ракови заболявания с ранно начало, с 87 случая на 100 000 души под 50-годишна възраст.
Също така се изчислява, че диагнозите на ракови заболявания с ранно начало ще се увеличат с 31%, а смъртните случаи с 21%. Но се смята, че 40% от раковите заболявания в САЩ са причинени от фактори, които могат да бъдат променени, установи проучване на Американското дружество за борба с рака.
Факторите, които могат да бъдат променени, включват консумация на алкохол, тютюнопушене, липса на активност и консумация на ултрапреработени храни. През 2023 г. в списанието Clinical Nutrition е публикувано проучване, което открива
„постоянна значима връзка между приема на ултрапреработени храни и риска от няколко вида рак“.
Д-р Де Вито продължи: „Храната може да играе важна роля тук. Хората трябва да са запознати със съставките, американската хранителна система и как това, което ядат, влияе върху тялото им. То е от решаващо значение за намаляване на заболеваемостта от рак.“
Той сравни високата консумация на ултрапреработени храни с тютюна, който беше регулиран едва през 2009 г., но сега няма регулация за тези храни. Той също така твърди, че обединяването на усилия от организации и здравни експерти може да има голямо въздействие върху пазара на ултрапреработени храни и потенциално да намали смъртните случаи, свързани с рака/ Източник: Lupa.bg
Лекар разкри защо носи слънцезащитен крем дори у дома
11.08.2026, 08:13 | Здраве
Когато всичко те дразни: тези трикове променят настроението за минути
10.08.2026, 09:42 | Здраве
Розацеята и акнето се влошават от слънцето
10.08.2026, 09:31 | Здраве
Как кетогенната диета се отразява на някои психични разстройства
09.08.2026, 09:25 | Здраве
Водата от чешмата често е по-добра от бутилираната
08.08.2026, 12:46 | Здраве
Проф. Кантарджиев каза кои са най-застрашени от западно нилска треска
08.08.2026, 09:13 | Здраве
Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма
11.08.2026, 15:31
Нова сграда ще краси центъра на Перник
11.08.2026, 14:06
Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник
11.08.2026, 11:21
Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник
11.08.2026, 07:15
Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"
10.08.2026, 18:50
Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването
10.08.2026, 14:47
Пернишки талант стана балкански шампион
10.08.2026, 14:28
Делегация от Косово на посещение в Перник
10.08.2026, 14:01
Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци
10.08.2026, 10:58
14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник
10.08.2026, 10:55
Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен
10.08.2026, 10:52
Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир
10.08.2026, 10:47
Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник
10.08.2026, 08:36
Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение
10.08.2026, 08:30
Генералът от Перник днес става на 80 години
09.08.2026, 12:10
Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат
09.08.2026, 09:01
БГ парти ще разтресе центъра на Перник
09.08.2026, 07:01
Пернишкият кв. "Изток" още 12 дни без топла вода в края на август и началото на септември
09.08.2026, 00:45
Перник дава 20 млн. евро за сметопочистване
08.08.2026, 00:24
Феновете на "Миньор" превземат Разлог
07.08.2026, 14:52
Кабинетът сменя външния министър Велислава Петрова с дипломат от Сливен?
11.08.2026, 15:49
15 месеца след смъртта на капитан Марин Маринов - почина неговата съпруга Яна
11.08.2026, 15:42
Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма
11.08.2026, 15:31
Директорът на СУ "Найден Геров“ в Пловдив е била арестувана за присвояване на средства
11.08.2026, 14:24
Завъртяха се слухове кой ще е вицето на Илияна Йотова за изборите
11.08.2026, 14:15
Откриха мъртъв 30-годишен шампион
11.08.2026, 14:12
Нова сграда ще краси центъра на Перник
11.08.2026, 14:06
„Кошница с грижа“ безславно замря
11.08.2026, 13:12
Въздушна линейка е транспортирала млад мъж с травма на двата крака след падане на Витоша
11.08.2026, 12:41
Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник
11.08.2026, 11:21
Двете момичета обжалват ареста след смъртоносния побой в Пловдив
11.08.2026, 11:00
Петролните резерви на САЩ достигнаха най-ниското си ниво от 1983 година насам
11.08.2026, 10:05
Сменят правилата за минималната заплата: Ето какво се подготвя за 2027 г.
11.08.2026, 10:02
Шофьор на автобус блъсна майка с дете на пешеходна пътека
11.08.2026, 09:46
Експерт: АЕЦ "Козлодуй" спира, ако Дунав падне с още 20 см
11.08.2026, 09:43
17-годишната Михаела насъскала децата да убият Георги
11.08.2026, 09:39
След зверствата в Пловдив и Радомир: Демерджиев с тежко предупреждение за децата
11.08.2026, 09:34
Смъртоносният фентанил вкара деца в болница
11.08.2026, 09:28
Силвия Петкова показа новия мъж!
11.08.2026, 08:37
Първият Ерген излекува разбитото си сърце с Поли Недкова
11.08.2026, 08:34
АНКЕТА