Проучване: Редовната употреба на марихуана увеличава риска от някои видове рак

11.08.2024, 09:21 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Според ново проучване, в което са анализирани милиони медицински досиета, ежедневната употреба на марихуана в продължение на години може да повиши общия риск от рак в главата и шията с 3,5 до 5%.

"Нашето изследване показва, че хората, които употребяват канабис, са значително по-склонни да развият рак на главата и шията в сравнение с тези, които не употребяват", казва старшият автор на изследването д-р Нилс Кокот, професор по клинична отоларингология - хирургия на главата и шията в Keck School of Medicine към Университета на Южна Калифорния в Лос Анджелис.

Според американските Центрове за контрол и превенция на заболяванията разстройството, свързано с употребата на канабис, се диагностицира, когато човек има два или повече от следните симптоми: жажда за трева, толерантност към нейния ефект, употреба на повече от предвиденото, употреба на марихуана, въпреки че тя причинява проблеми в живота, употреба във високорискови ситуации, абстиненция и невъзможност за отказване.

"Въпреки че нашето проучване не прави разлика между методите на консумацията му, канабисът най-често се консумира чрез пушене", казва Кокот в имейл. 

По данни на Националния институт по рака около 69% от хората с диагноза рак на устната кухина или гърлото ще преживеят пет или повече години след поставянето на диагнозата. Ако обаче ракът се метаболизира, този процент спада до 14%. Около 61% от хората с диагноза рак на ларинкса ще бъдат живи пет години по-късно - процент, който спада до 16%, ако ракът се разпространи.

В проучването са използвани застрахователни данни, за да се разгледа връзката на разстройството, причинено от употребата на канабис, с рака в главата и шията, казва д-р Джоузеф Калифано, канцлерският ръководител на катедрата по хирургия на главата и шията Ирис и Матю Щраус в Калифорнийския университет в Сан Диего. Той не е участвал в проучването.

"Изследователите са използвали огромен набор от данни, който е наистина изключителен и има огромна сила в разглеждането на толкова големи числа, когато обикновено виждаме само малки проучвания", каза Калифано, който е и директор на клиниката "Хана и Марк Глей" в Калифорнийския университет в Сан Диего. /Източник: Дарик

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник

11.08.2026, 07:15


Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"

10.08.2026, 18:50


Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник

10.08.2026, 08:36


Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение

10.08.2026, 08:30


Генералът от Перник днес става на 80 години

09.08.2026, 12:10


Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат

09.08.2026, 09:01


БГ парти ще разтресе центъра на Перник

09.08.2026, 07:01


Пернишкият кв. "Изток" още 12 дни без топла вода в края на август и началото на септември

09.08.2026, 00:45


Перник дава 20 млн. евро за сметопочистване

08.08.2026, 00:24


Феновете на "Миньор" превземат Разлог

07.08.2026, 14:52


Кабинетът сменя външния министър Велислава Петрова с дипломат от Сливен?

11.08.2026, 15:49


15 месеца след смъртта на капитан Марин Маринов - почина неговата съпруга Яна

11.08.2026, 15:42


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Директорът на СУ "Найден Геров“ в Пловдив е била арестувана за присвояване на средства

11.08.2026, 14:24


Завъртяха се слухове кой ще е вицето на Илияна Йотова за изборите

11.08.2026, 14:15


Откриха мъртъв 30-годишен шампион

11.08.2026, 14:12


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


„Кошница с грижа“ безславно замря

11.08.2026, 13:12


Въздушна линейка е транспортирала млад мъж с травма на двата крака след падане на Витоша

11.08.2026, 12:41


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Двете момичета обжалват ареста след смъртоносния побой в Пловдив

11.08.2026, 11:00


Петролните резерви на САЩ достигнаха най-ниското си ниво от 1983 година насам

11.08.2026, 10:05


Сменят правилата за минималната заплата: Ето какво се подготвя за 2027 г.

11.08.2026, 10:02


Шофьор на автобус блъсна майка с дете на пешеходна пътека

11.08.2026, 09:46


Експерт: АЕЦ "Козлодуй" спира, ако Дунав падне с още 20 см

11.08.2026, 09:43


17-годишната Михаела насъскала децата да убият Георги

11.08.2026, 09:39


След зверствата в Пловдив и Радомир: Демерджиев с тежко предупреждение за децата

11.08.2026, 09:34


Смъртоносният фентанил вкара деца в болница

11.08.2026, 09:28


Силвия Петкова показа новия мъж!

11.08.2026, 08:37


Първият Ерген излекува разбитото си сърце с Поли Недкова

11.08.2026, 08:34


АНКЕТА