Учени доказаха какво лекува шампанското

14.11.2015, 09:07 | Свят | Здраве

СПОДЕЛИ:

Британски учени установили, че хората, които пият средно по три чаши шампанско на седмица по-малко са застрашени от деменция, предаде МИА, цитирана от БГНЕС. Ключово се оказало влиянието на химическо съединение присъстващо в два сорта грозде - пино ноар и пино муниер.

Според данните от изследване в университета Рединг става въпрос за съединение, което има положително ефект върху помненето и същевременно намалява риска от затруднено функциониране на мозъка.

Изследването е продължило шест седмици и са направени само лабораторни изследвания. В следващото тригодишно изследване е предвидено да бъдат включени 50 по-възрастни лица.

КОМЕНТАРИ 1
Ралица 24.11.2015 18:17

Новината, ако можем да я наречем така е доста неактуална. Отдавна се знае, че виното е безценно за здравето. И това го доказват французите като нация. При тях виното и шампанското са издигнати в култ и сърдечните заболявания имат най-малък дял. Кръвно, мръвно, няма. Естествено французите имат и висока двигателна култура, спортуват, веселят се, карат велосипеди, движат се. Така че, спорта, пиенето на вино и здравето вървят ръка за ръка. Доказано е отдавна!


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Австриец с корени от Перник с милиони последователи и видеа от 25 държави

15.08.2026, 00:07


Уважавана пернишка лекарка става част от Експертния съвет на министъра на здравеопазването

14.08.2026, 20:02


След 20 години 20 нови влака поемат по жп релсите

14.08.2026, 15:20


Спецоперация в пернишкия кв. "Хумни дол": Провериха 79 лица, 19 от тях били интересни на МВР

14.08.2026, 14:48


Задържаха двама за грабеж и побой

14.08.2026, 10:56


Заснеха кола от чийто прозорец стърчи крак

14.08.2026, 09:40


Заради ВЕИ мощностите: Инициативен комитет ще защитава обществения интерес в област Перник

14.08.2026, 08:00


Кастинг за статисти и дребни роли в нов български филм ще се проведе в Перник

13.08.2026, 15:44


67-годишна е блъснатата жена в кв. „Мошино“ в Перник

13.08.2026, 10:09


Спипаха 50-годишен без книжка зад волана на кола с чежди регистрационни номера

13.08.2026, 10:05


Задържаха перничанин с 15 грама канабис

13.08.2026, 10:02


Оставиха в ареста мъжа, ранил с нож жена си в Перник

13.08.2026, 09:57


Бус прегази жена в Перник

13.08.2026, 08:32


Въвличат перничани в нова игра

13.08.2026, 00:38


Заради ново кръгово в Перник: Временна организация на движението в кв. "Църква"

12.08.2026, 17:25


Ура! Пуснаха по-рано топлата вода в Перник

12.08.2026, 15:58


Перничанка спаси бял гълъб от смърт, отглеждат го в пощата

12.08.2026, 13:17


Перничанка с благодарствено писмо към управителя на "ВиК "Перник

12.08.2026, 10:21


Перничанка открадна телефони за 8 000€

12.08.2026, 10:16


18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


Бившият пионерски лагер в Земен става парк за отдих

15.08.2026, 00:35


Австриец с корени от Перник с милиони последователи и видеа от 25 държави

15.08.2026, 00:07


Уважавана пернишка лекарка става част от Експертния съвет на министъра на здравеопазването

14.08.2026, 20:02


След 20 години 20 нови влака поемат по жп релсите

14.08.2026, 15:20


Продават Нова тв

14.08.2026, 15:16


Психолози инициираха петиция с искане да се забрани TikTok в България

14.08.2026, 15:03


Погребаха Георги Кузев: Дядо Николай със силна реч за липсата на любов и смъртта

14.08.2026, 14:59


Радев изненада: Успяхме да елиминираме олигархията, тя е извън властта

14.08.2026, 14:58


Спецоперация в пернишкия кв. "Хумни дол": Провериха 79 лица, 19 от тях били интересни на МВР

14.08.2026, 14:48


Бургас строи Евроградче за гостите догодина

14.08.2026, 12:49


Задържаха двама за грабеж и побой

14.08.2026, 10:56


Ненчо Балабанов отрече да е имал връзка със Симона Пейчева

14.08.2026, 10:32


БНБ предупреждава как измамници точат банкови сметки с AI

14.08.2026, 10:28


ЦИК с важно решение за президентските избори на 25 октомври

14.08.2026, 10:25


Задържаха шестима души за убийството на 30-годишен мъж

14.08.2026, 10:20


Бившата на Рачков извади топ тяло

14.08.2026, 10:17


Криминално проявен мъж заплаши майка си с убийство

14.08.2026, 10:02


Копринков стана татко за 3-и път

14.08.2026, 09:57


Киев изпрати послание до Москва чрез посредници: Има ли споразумение за Черно море?

14.08.2026, 09:55


Кола блъсна 13-годишно момиче на пешеходна пътека

14.08.2026, 09:53


АНКЕТА