Учени от САЩ сензационно за ползата от масов български зеленчук

09.01.2020, 10:10 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Хората със заболявания, свързани с белодробна дисфункция, най-накрая имат повод за оптимизъм.

Учени от частния изследователски университет „Джон Хопкинс“ (САЩ) в продължение на 10 години провели редица от проучвания с помощта на голяма група доброволци.

Хората, участвали в изследванията, са били от различни социални слоеве, пол и възраст.Проучването започва през 2002 г. и завършва след 10 години.

Общият брой на членовете на групата надхвърлил 650 души. Диетолозите внимателно наблюдавали връзката между храненето на групата доброволци и белодробната им функция. 

Резултатът от тези изследвания се оказва много изненадващ за мнозина.

Тези хора, които консумирали поне 2-3 домата на ден, са имали положителна динамика във функционирането на белите дробове и дори при някои се забелязало възстановяване на увредената белодробна тъкан.

Приблизително същия ефект върху човешкото тяло се наблюдавала при тази група доброволци, които консумирали поне 4-5 порции пресни плодове дневно. Важно уточнение е, че сред тях е имало пушачи.

30 години - пикова възраст за белодробната функция

Според проучване на учените, средно на 30 години белите дробове постепенно започват да намаляват, а при пушачите дори по-рано.

Човек започва да се чувства уморен по-рано, кръвното му налягане се повишава, появяват се проблеми със сърцето, главата често го боли. Всички тези симптоми са пряк резултат от намалената функция на белите дробове.

И ако добавите към всичко това напрегнатото ежедневие, неприятностите по време на работа и у дома, то човек е изложен още повече на стрес, който също се отразява негативно на общото състояние на организма и белите дробове включително.

Учените не се ангажират да твърдят, че пресни плодове и зеленчуци, включително домати, са единствената панацея за белодробна дисфункция./Източник: БЛИЦ

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Заснеха кола от чийто прозорец стърчи крак

14.08.2026, 09:40


Заради ВЕИ мощностите: Инициативен комитет ще защитава обществения интерес в област Перник

14.08.2026, 08:00


Кастинг за статисти и дребни роли в нов български филм ще се проведе в Перник

13.08.2026, 15:44


67-годишна е блъснатата жена в кв. „Мошино“ в Перник

13.08.2026, 10:09


Спипаха 50-годишен без книжка зад волана на кола с чежди регистрационни номера

13.08.2026, 10:05


Задържаха перничанин с 15 грама канабис

13.08.2026, 10:02


Оставиха в ареста мъжа, ранил с нож жена си в Перник

13.08.2026, 09:57


Бус прегази жена в Перник

13.08.2026, 08:32


Въвличат перничани в нова игра

13.08.2026, 00:38


Заради ново кръгово в Перник: Временна организация на движението в кв. "Църква"

12.08.2026, 17:25


Ура! Пуснаха по-рано топлата вода в Перник

12.08.2026, 15:58


Перничанка спаси бял гълъб от смърт, отглеждат го в пощата

12.08.2026, 13:17


Перничанка с благодарствено писмо към управителя на "ВиК "Перник

12.08.2026, 10:21


Перничанка открадна телефони за 8 000€

12.08.2026, 10:16


18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


49-годишна дама донесе световна корона в Перник

12.08.2026, 07:32


Чистят храсти и клони край пътя за Витановци

12.08.2026, 07:25


Чревни инфекции мъчат перничани

12.08.2026, 00:23


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


Заснеха кола от чийто прозорец стърчи крак

14.08.2026, 09:40


Мобилен пункт за осигуряване на достъп до личното електронно здравно досие откриват в Трън

14.08.2026, 09:26


Спортната зала в Трън с ново работно време

14.08.2026, 09:22


Мариана Векилска се стопи за сватбата на дъщеря си, вижте как е отслабнала

14.08.2026, 08:49


Дъщерята на Ахмед Доган си търси мъж в Tinder: Демет постави остро условие на кандидатите

14.08.2026, 08:47


Западнонилската треска се разпространява в Гърция: 110 заразени и девет починали

14.08.2026, 08:45


Продължават преговорите за новата формула за определяне на МРЗ

14.08.2026, 08:37


"Развъдник на ужасите" край Пазарджик: 46 питбула в окаяни условия

14.08.2026, 08:34


Опасен разузнавателен дрон намериха на плажа край Приморско

14.08.2026, 08:31


Бащата на Михаела: Посегнеш ли й - ще ти откъсна ръцете и ще ти изтръгна езика! Бог прощава - аз не!

14.08.2026, 08:27


Въздушна тревога в Латвия: Изтребители на НАТО свалиха дрон

14.08.2026, 08:25


Погребват днес убития на Младежкия хълм в Пловдив Георги Кузев

14.08.2026, 08:20


Бвш земеделски министър се включва в надпреварата за президентския пост

14.08.2026, 08:17


Втори медал за България в Бирмингам: Александра Начева с бронз в тройния скок

14.08.2026, 08:14


Заради ВЕИ мощностите: Инициативен комитет ще защитава обществения интерес в област Перник

14.08.2026, 08:00


Асът на пиците ще показва умения в Светля

14.08.2026, 00:54


След пяната и летните забавления: Ново предизвикателство за децата в Земен

14.08.2026, 00:21


Паднала топола затвори път и остави без ток село в Ковачевци

13.08.2026, 20:02


София, а не Бургас: Свикват протест пред БНТ заради "Евровизия 2027"

13.08.2026, 18:06


Катастрофа затвори магистрала "Струма" при Долна Дикяна

13.08.2026, 17:38


АНКЕТА