Храната по време на бремеността влияе на затлъстяването на децата

31.01.2024, 07:42 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Хранителните вещества, които майките получават преди и по време на бременност, имат реално значение за теглото на децата им през първите години от живота. Това установи проучване за причините и начините за предотвратяване на затлъстяването в детска възраст,  цитирано от Синхуа.

В международното изследване са участвали около 500 майки и техните деца в Нова Зеландия, Сингапур и Великобритания, се посочва публикацията в рецензираното медицинско списание BMC Medicine.
Половината от майките в проучването са получавали обогатена добавка, включваща витамини В2, В6, В12, D, пробиотици и мио-инозитол (вид карбоциклична захар), заедно със стандартните добавки за бременни.
Другата половина са били в контролна група и са получавали само стандартни добавки за бременни. Нито майките, нито техните медицински екипи са знаели в коя група са попаднали.

Когато изследователите проверили децата на двегодишна възраст, те открили два пъти по-малко деца със затлъстяване сред тези, чиито майки били в групата с обогатени добавки, в сравнение с контролната група, се казва в проучването.

Освен това вероятността децата на майките от групата с обогатени добавки да са имали „бързо наддаване на тегло“ - състояние, което често води до затлъстяване - е с почти 25 % по-малка.

Данните сочат, че добавките за майки преди и по време на бременност имат ползи далеч отвъд бременността и за жените, които участват в нея, каза професор Уейн Кътфийлд от педиатричната ендокринология в Института „Лигинс“ към Университета в Окланд.

„Това може да се отрази на бебето им в детството и евентуално след това“, каза Кътфийлд и добави, че следващият етап от изследването е да се опита да установи кои от различните хранителни вещества в добавката оказват благоприятно въздействие по отношение на намаляването или предотвратяването на нездравословното наддаване на тегло.

„Все още не знаем точния механизъм, но има доказателства, че някои от микроелементите са свързани с метаболизма на тялото по време на бременността“, каза той, като добави, че изследователският екип продължава да проучва въздействието върху децата, когато те са на възраст между шест и осем години.
Професор Кийт Годфри от Университета в Саутхемптън уточни, че процентът на детското затлъстяване продължава да се увеличава в много страни, особено в групите с по-бедни родители.

Периодът преди и по време на бременността предоставя възможност за поддържане на по-добър хранителен статус на майката, тъй като това може да има трайни ползи за детето, каза Годфри.

Изследването е ръководено от Института „Лигинс“ към Университета на Окланд и е част от проучването NiPPeR съвместно с Университета на Саутхемптън, Националния университет на Сингапур и Сингапурския институт за клинични науки. /Източник: БТА

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Перничанка с благодарствено писмо към управителя на "ВиК "Перник

12.08.2026, 10:21


Перничанка открадна телефони за 8 000€

12.08.2026, 10:16


18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


49-годишна дама донесе световна корона в Перник

12.08.2026, 07:32


Чистят храсти и клони край пътя за Витановци

12.08.2026, 07:25


Чревни инфекции мъчат перничани

12.08.2026, 00:23


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник

11.08.2026, 07:15


Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"

10.08.2026, 18:50


Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник

10.08.2026, 08:36


Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение

10.08.2026, 08:30


Извънредно! Турист падна от делтапланер край Несебър, издирват го в морето

12.08.2026, 12:23


Рибоопазваща организация пусна уникални снимки на „Пчелина“, но предупреди за опасност

12.08.2026, 11:45


Стана зараза: Шофьор кара пълен автобус, а в ръката телефон вместо волан

12.08.2026, 11:23


Знаково лице на ГЕРБ сложи лятна жълта рокля и обяви, че напуска партията

12.08.2026, 11:15


За да не използват животни: Учени създават миниатюрни човешки органи, върху които да тестват лекарства

12.08.2026, 11:07


Румен Радев: Шокиращо е, че политици и инфлуенсъри опитват да печелят партийни дивиденти от убийството в Пловдив

12.08.2026, 11:01


Перничанка с благодарствено писмо към управителя на "ВиК "Перник

12.08.2026, 10:21


Иззеха алкохол с изтекъл бандерол в Радомир

12.08.2026, 10:17


Перничанка открадна телефони за 8 000€

12.08.2026, 10:16


Бившият на едно от златните ни момичета се ожени за друга златна

12.08.2026, 09:57


Бойко Ноев: България нищо не може да поиска от НАТО

12.08.2026, 09:50


Прокурори: Един от младежите, насилвали непалци, е замесен в жестокото убийство на Георги Кузев

12.08.2026, 09:47


Радев представя управленската програма на правителството до 2030 г.

12.08.2026, 09:45


Свръхдоза фентанил убило шампиона по джудо Димитър

12.08.2026, 09:41


Беднотия: Всеки шести не може да си позволи месо или риба през ден

12.08.2026, 09:39


18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


Отлагат с още един ден обявяването на града-домакин на „Евровизия“ 2027

12.08.2026, 08:27


САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна

12.08.2026, 08:24


Ето я жената до Илия Загоров, заради която Глория избухна

12.08.2026, 08:19


Гангстерски шик: Лоренцо разряза златна торта със 100-доларови банкноти

12.08.2026, 08:17


АНКЕТА