Животът в близост до заведения за бързо хранене излага хората на сърдечни заболявания

04.03.2024, 08:26 | Здраве

СПОДЕЛИ:

Според ново проучване рискът от сърдечна недостатъчност е с 16% по-висок при хора, намиращи се в близост до местата с най-голяма гъстота на готови за консумация храни.

Живеенето в близост до кръчми, барове и ресторанти за бързо хранене може да увеличи риска от сърдечна недостатъчност.

По данни на Световната здравна организация (СЗО) сърдечносъдовите заболявания са водещата причина за смърт в световен мащаб, а новото изследване, публикувано в списание Circulation гласи: Сърдечна недостатъчност показва, че мястото, където живеете, може да има значение.

Изследователите са анализирали данните на половин милион възрастни от Биобанката на Обединеното кралство на възраст от 37 до 73 години.

"Повечето предишни изследвания на връзката между храненето и човешкото здраве са били фокусирани върху качеството на храната, като са пренебрегвали въздействието на хранителната среда", казва в изявление Лу Ци, старши автор на изследването и професор по епидемиология в университета Tulane в САЩ.

"Нашето проучване подчертава значението на отчитането на хранителната среда в изследванията на храненето", каза той и добави, че в този тип ресторанти често се предлага нездравословна храна.

Изследователите оценяват излагането на хората, живеещи в близост до кръчми, барове и ресторанти за бързо хранене (живеещи на разстояние до един километър) и плътност (общия брой на обектите за готова храна в рамките на един километър).

При хората, живеещи на по-малко от 500 метра от кръчми и барове, рискът от сърдечна недостатъчност е бил с 13% по-висок в сравнение с хората, живеещи на повече от два километра. При ресторантите за бързо хранене рискът е бил 10%.

Като цяло при участниците, живеещи в райони с най-голяма гъстота на заведения за бързо хранене, предимно кръчми, барове и заведения за бързо хранене, рискът от сърдечна недостатъчност е бил с 16% по-висок в сравнение с тези, които не са имали достъп до такива заведения наблизо. /Източник: Дарик

КОМЕНТАРИ 0

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


49-годишна дама донесе световна корона в Перник

12.08.2026, 07:32


Чистят храсти и клони край пътя за Витановци

12.08.2026, 07:25


Чревни инфекции мъчат перничани

12.08.2026, 00:23


Перник отбелязва Международния ден на младежта с тридневна програма

11.08.2026, 15:31


Нова сграда ще краси центъра на Перник

11.08.2026, 14:06


Самолети с високотехнологични камери ще снимат над Перник

11.08.2026, 11:21


Празник на българския дух и народната музика на Голяма Богородица в Перник

11.08.2026, 07:15


Скъсан водопровод спря подаването на вода към "Църква"

10.08.2026, 18:50


Повече от месец и половина в три села и Перник ще има смущения в електрозахранването

10.08.2026, 14:47


Пернишки талант стана балкански шампион

10.08.2026, 14:28


Делегация от Косово на посещение в Перник

10.08.2026, 14:01


Горяха къща в Перник и цех за талаш в Батановци

10.08.2026, 10:58


14-годишни откраднаха стоки за 100 евро от хипермаркет в Перник

10.08.2026, 10:55


Деца трошиха площадка в Перник, задържаха 18-годишен

10.08.2026, 10:52


Мъж рани с нож жена си в Перник, баща би дъщеря си в Радомир

10.08.2026, 10:47


Кой е 20 000-ия посетител на изложбата на Дали в Перник

10.08.2026, 08:36


Шестото издание "Пейка" в Перник: Много музика и настроение

10.08.2026, 08:30


Генералът от Перник днес става на 80 години

09.08.2026, 12:10


Нов успех за Миньор, отново със суха мрежа, но и с по-изразителен резултат

09.08.2026, 09:01


Иззеха алкохол с изтекъл бандерол в Радомир

12.08.2026, 10:17


Перничанка открадна телефони за 8 000€

12.08.2026, 10:16


Бившият на едно от златните ни момичета се ожени за друга златна

12.08.2026, 09:57


Бойко Ноев: България нищо не може да поиска от НАТО

12.08.2026, 09:50


Прокурори: Един от младежите, насилвали непалци, е замесен в жестокото убийство на Георги Кузев

12.08.2026, 09:47


Радев представя управленската програма на правителството до 2030 г.

12.08.2026, 09:45


Свръхдоза фентанил убило шампиона по джудо Димитър

12.08.2026, 09:41


Беднотия: Всеки шести не може да си позволи месо или риба през ден

12.08.2026, 09:39


18 700 души с увреждания в област Перник са получили месечна финансова подкрепа

12.08.2026, 08:30


Отлагат с още един ден обявяването на града-домакин на „Евровизия“ 2027

12.08.2026, 08:27


САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна

12.08.2026, 08:24


Ето я жената до Илия Загоров, заради която Глория избухна

12.08.2026, 08:19


Гангстерски шик: Лоренцо разряза златна торта със 100-доларови банкноти

12.08.2026, 08:17


Търсят оцелели под тоновете бетон в Колумбия

12.08.2026, 08:14


Затварят наш плаж за 24 часа

12.08.2026, 08:11


Каква е справедливата цена на сиренето според новата методика на правителството

12.08.2026, 08:09


Д-р Калина Божилова с апел: Хората да внимават, когато използват климатик

12.08.2026, 08:05


ЕС ограничава „вечните химикали“ в кутиите и опаковките за храна

12.08.2026, 07:51


Божидар Саръбоюков извоюва бронз на Европейското по лека атлетика

12.08.2026, 07:48


Ферибот с 95 души се преобърна в езеро

12.08.2026, 07:45


АНКЕТА